23. okt. 2012

Kastefiskeri med multihjul.

Hvis der er nogle der gerne vil lære at kaste med multihjul vil jeg gerne hjælpe.
Jeg er pt meget i sommerhuset i Flovt så tiden har jeg.
Kast med dette hjul tager noget tid men man bliver hurtigt fascineret af  det, i skal  bare huske at ikke alle multihjul er kastehjul og der skal kun bruges nylonline og en speciel multistang.
Ligeledes er det bedst til kastevægte over 15 - 20 gram.
Når man først har lært den bliver det for mange en hel besættelse og man får ikke bedre grej til at figte fisk med og der er fantastisk kontrol med fisken .

Jeg har mulitfisket i 14 år så jeg har lidt erfaring.

Ikke mindst bremsen kan indstilles nøjagtigt så du kan bruge tyndere line og dermed mindre agn og flere fisk.
Har selv fanget laks på 12 kg i Ribe å med 0.31 monofilline , det var spændende men muligt.
Der er mange faldgruber undervejs , men med hjælp kan man undgå mange af disse så man ikke mister lysten inden man har lært det.
Ring eller skriv så er jeg klar ligeledes hvis nogle skal have købt grejet så kan jeg også vejlede der.

Hilsen Jens Mærsk La Vida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Sommercup 2016

Aask 2014

Klubmester 2013

Aask året 2013

Klubmester 2012 Aask

Aask året 2012